IPG چیست و چه مفهومی دارد؟

IPG چیست و چه نقشی را در زندگی ما ایفا می کند؟ برای دریافت این پاسخ ما را تا انتها مقاله همراهی کنید. IPG مخفف Internet Payment Gateway است و این سیستمی است که امکان تراکنش های مالی در بستر اینترنت را فراهم می کند. درگاه پرداخت اینترنتی ابزاری است جهت ایجاد تراکنش مالی برای وب سایت ها ، فروشگاه های اینترنتی و سایر پایگاه های تجارت الکترونیکی تا با فراهم سازی بسته مناسب امکان جابجایی وجوه در شبکه پرداخت الکترونیکی به سادگی صورت پذیرد.


درگاه پرداخت(IPG)


مزایای درگاه پرداخت درون برنامه ای

•    جلوگیری از بروز هرگونه وقفه در خرید
•    افزایش قابل توجه سرعت
•    ساده شدن فرایند خرید

شرکت پرداخت الکترونیک (PSP) چیست؟

بدیهی است گسترش و ترویج پرداخت الکترونیکی مستلزم نصب، راه اندازی، آموزش و نگهداری پایانه‌های فروش (POS) به صورت گسترده در محل‌های فروش کالا و خدمات و همچنین راه اندازی امکانات نرم‌افزاری برای پرداخت از طریق اینترنت و موبایل است. طبق مصوبه مورخ ۳۰/۳/ ۸۳ ریاست محترم جمهوری در خصوص پول الکترونیکی، بانک‌های کشور می‌توانند پس از انعقاد قرارداد با شرکت‌های ارایه دهنده خدمات پرداخت (PSP) جهت ارایه خدمات فوق که دارای مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران باشند، وظیفه ارایه خدمات پرداخت را به شرکت‌های PSP محول نمایند. ایرانیان این مجوز را دارا است و خدمات پرداخت امن را می توانید دریافت کنید.

شرایط استفاده از درگاه پرداخت

به وسیله این خدمت ، دارنده کارت بانکی با استفاده از شماره ۱۶ رقمی ، عدد ۳ یا ۴ رقمی تحت عنوان CVV2 و تاریخ انقضای مندرج در کارت بانکی ، همچنین رمز دوم کارت که با استفاده از منوی تغییر رمز دستگاه های خودپرداز بانک صادر کننده کارت و توسط دارنده کارت ایجاد می شود ، قادر به پرداخت بهای کالای یا خدمت خریداری شده می باشد.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید