تکنیک های ارتباط با مشتریان

نحوه برقراری ارتباط با مشتریان موضوعاتی است که صاحبان کسب و کار باید بدان آگاه باشند. هر استراتژی بازاریابی می‌تواند با بهره‌وری از مزایا و ویژگی‌های محصول، با یک بازار هدف ارتباط برقرار کند. همچنین استراتژی‌های بازاریابی می‌توانند با ارزش کلی با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند. پیدا کردن مهارت در نحوه ارتباطی امری پیچیده نیست… فقط لازم است تعاملات با مشتریان را افزایش دهید.

۱۵ راه ارتباط با مشتریان:

  1. استفاده از رویکردهای مختلف برای مشتریان
  2. پاسخ گویی به سوالات مشتریان. (حرفه‌ای اقدام کنید، اعتماد‌به‌نفس داشته باشید)
  3. پیگیری مشتریان از میزان رضایت یا دلیل عدم رضایت
  4. شخصی کردن ارتباط با مشتریان (از طریق نرم افزار باشگاه مشتریان ایرانیان)
  5. معرفی انواع راه های ارتباطی
  6. فعال در شبکه های اجتماعی و پاسخگویی سریع
  7. قدردانی از خرید مشتریان به صورت حضوری یا غیر حضوری
  8. نظرسنجی را فراموش نکنید…
  9. برای آنها کارت تخفیف در رده های مختلف صادر نمایید…
  10. مخالفت‌ها و سوالات مشتریان را پیش‌بینی کنید.
  11. واژه‌ها، زبان‌ بدن و رفتار شما با مشتریان باید گرم، مثبت، حامیانه و دلگرم‌‌کننده باشد.
  12. اجتناب از سوالات منفی و از جملات مثبت استفاده نمایید.
  13. در ارائه‌ی اطلاعات فنی دقت کنید.
  14. برای تشریح مفاهیم فنی از مقایسه استفاده کنید.
  15. مشتریان را از رویدادهای جدید در کسب و کارتان مطلع سازید.

 


نرم افزار باشگاه مشتریان


نحوه برخورد با مشتریان عصبانی:

زمانی که شما با مشتریان عصبانی و ناراحت برخورد می کنید، ممکن است وسوسه شوید تا خود را پشت سیاست‌ها و فرایندها پنهان کنید. این روش درستی نیست!

در این تعامل ابتدا خود را به جای مشتری قرار دهید و آنها را درک کنید. دید خود را فراتر از یک خریدار ببرید و از روش همدلی استفاده نمایید. این روش تاثیر زیادی دارد و گام بزرگی برای حل مشکل برداشته اید. نشان دادن همدلی به این معنا نیست که باید با همه سخنان مشتری موافقت کنید؛ فقط سبب کوتاه تر شدن تماس خدماتی می شود. در این حین خود را به مشتریان معرفی کنید و حتما نام مشتری را بپرسید. بر رضایت و تمایل خود برای کمک به آن‌ها و ارائه راه‌حل مشکلاتشان تاکید کنید.

نتیجه گیری:

بر مشتری تمرکز کنید، نیازها و اولویت‌های او را بشناسید و سعی کنید به‌ جای فروش، ارتباط ایجاد کنید. تلاش برای رفع نیازهای مشتریان را اولویت خود قرار دهید. از روش ارتباطیِ مورد علاقه مشتری استفاده کنید تا رابطه‌ای مثبت و سازنده خلق کنید.

دیدگاهتان را بنویسید