آشنایی با مفهوم ریفاند

ریفاند چیست؟

ریفاند (Refund) در لغت به معنای استرداد یا بازگشت پول می باشد. قطعا برای همه پیش آمده که در خرید محصول و خدمات شرایطی به وجود آمده است که لازم است پول را پس بگیرید. یا به عبارتی دیگر بازگشت پول یا ریفاند به معنی جبران خسارت مشتری به منظور کالای بازگشتی یا تغییر سفارش است. درکل به فرآیندی که مشریان به هردلیلی همه یا بخشی از وجه خود را از فروشنده درخواست می کنند ریفاند نامیده می شود.

 


درخواست درگاه پرداخت


دلایل ریفاند:

نمی توان به صورت مشخص و تعیین شده دلایلی را ذکر کرد، ولی می توان به برخی از آنها اشاره نمود. برخی از شرکت ها سیاست لیبرال دارند. بدین معنا که به مشتریان اجازه می‌دهند تا کالا را تا هر زمان حتی بدون رسید دریافتی خود برگردانند و کل هزینه‌ی پرداختی خود را دریافت کنند.

  • مرغوب نبودن کالا
  • لغو سفارش
  • تغییر در برنامه های کاری، سفر و … (برای مثال بلیط سفر
  • نارضایتی از خدمات
  • و …

 

ارتباط ریفاند با درگاه پرداخت:

فرآیند ریفاند در تراکنش هایی که از طریق درگاه پرداخت صورت می گیرد که از جمله اتفاقاتی که برای افراد پیش خواهد آمد. در واقع فرآیندی است که احراز هویت در آن‌ها به صورت برخط صورت می پذیرد. بدین معنا که تراکنش مالی که با هدف خرید انجام شده به صورت بر خط پردازش و در نهایت ثبت شده است. برای استرداد می توانید با اطلاعاتی که از تراکنش خرید خود برای اثبات در اختیار دارید را به فروشنده تحویل و وجه خود را دریافت کنید. بسیاری از افراد هستند که علاوه بر درگاه پرداخت در داخل کشور از درگاه های پرداخت خارج از کشور هم استفاده می کنند.  در ادامه به صورت کوتاه شرح خواهیم داد.

 

بازگشت پول یا Refund در درگاه های ایران

در ایران معدود شرکت هایی هستند که این خدمات را ارائه می دهند. با توجه به شواهد اگر هم شرکتی این خدمات را ارائه دهد. از زمان خرید تا Refund یک مدت زمان چند دقیقه تا نهایت چند ساعت را امکانپذیر می کنند.

 

بازگشت پول یا Refund در درگاه های خارجی

پی پال یک سرویس پرداخت و انتقال پول آنلاین است که به کاربرانش امکان می‌دهد حساب‌های مجازی یا الکترونیکی ایجاد کنند و از طریق این حسابها در شبکه ای بسیار ایمن، سریع و با کاربری آسان، به نقل و انقال پول، خرید و فروش و تبدیل ارز از در شبکه اینترنت بپردازند. اگر در هر صورت از تراکنش خود رضایتی کسب نشد می توانید از قابلیت Refund در حسب پی ال خود استفاده کنید. عمده ترین دلایل استراد مغایرت شرح کالا با خود محصول است. دلیل دیگر هم می تواند تحریم ها و … باشد. این فرآیند با ایمیل به فروشنده و ارسال درخواست در حساب پی پال آغاز خواهد شد. فراموش نکنید که طی یک بازه زمانی باید انجام شود و محدودیت ۱۸۰ روز دارید.

دیدگاهتان را بنویسید