کارت اعتباری چیست؟

کارت اعتباری چیست (Credit Card) :

کارت اعتباری چیست ؟ کارتی که نقش مهمی را در زندگی های امروزی دارد. برای اولین بار در کشور امریکا و در سال ۱۹۵۰ مورد استفاده قرار گرفت. بدین صورت که شرکتی خصوصی با چند رستوران قراردادی امضاء نمود که افراد دارای کارت اعتباری بدون پرداخت هزینه و بر اساس مبلغ تعیین شده میتوانند از غذاهای رستوران استفاده نمایند و در عوض این افراد میزان مبلغی کارت اعتباری را ماهیانه به شرکت تامین کننده کارت اعتباری پرداخت می نمایند.

 


کارت اعتباری ایرانیان


مفهوم (Credit Card)

در برخی از کشورها کارت اعتباری میتواند توسط شرکتهای خصوصی ، ادارات دولتی، بانک ها ، شهرداری ها بر اساس میزان درآمد و توانایی بازپرداخت به پرسنل خود واگذار نمایند. به نقلی دیگر کارت اعتباری نوعی وام میباشد که سازمان ها به پرسنل خود واگذار می نمایند.موضوع میزان مبلغ بازپرداخت میتواند کاملاً ارادی و توافقی باشد چه بسا که اداراتی که درآمد مالی بالایی دارند بدون سود مبالغ واگذار شده به عنوان کارت اعتباری را ماهیانه اخذ نمایند و برخی نیز با دریافت سود.

 

کارت اعتباری در ایران (Credit Card)

در ایران تا به حال کارت اعتباری معنا و مفهوم دقیقی نداشته است و به غلط کارت‌های نقدی را همگان کارت اعتباری می‌دانند اما اخیراً بانک ملی تصمیم به صدور کارت اعتباری گرفته است که بعد از اعتبارسنجی مشتریان، کارت‌ها در سطح برنزی (۱۰ میلیون تومان)، نقره‌ای (۳۰ میلیون تومان) و طلایی (۵۰ میلیون تومان) صادر می‌شود.

 

امنیت کارت اعتباری چیست

کارت اعتباری همانند کارت های بانکی معمول و مورد استفاده مردم بوده و همان پروتکل ها را رعایت می نماید ، از قبیل نوار مغناطیسی پشت کارت، رمز و …

 

نحوه تولید کارت اعتباری

پوشش کارت اعتباری از لمینت بوده و با دستگاه رایتر همانند کارت های بانکی مورد چاپ و تولید قرار میگیرد و می توان هر گونه علائم ، پیام، اسم و … را روی آن چاپ نمود.

 

سخن آخر 

سازمان ها در صورت تمایل به صدور کارت اعتباری میتوانند به شرکت های مجاز در این زمینه از جمله شرکت دانش بنیان کارت اعتباری ایرانیان مراجعه و یا نسبت به اخذ مشاوره تلفنی اقدام نمایند.

پایان مقاله : کارت اعتباری چیست

دیدگاهتان را بنویسید