دستگاه های کارت خوان چه قابلیتی دارند؟

استفاده از دستگاه های کارت خوان چه مزیت هایی را به همراه دارند؟

دستگاه های کارت خوان (Point Of Sale) به شما این امکان را می دهند تا بدون محدودیت زمانی و همچنین جغرافیایی پرداخت های خود را انجام دهید. استفاده از دستگاه های POS  بیش از ۳۰ سال است که در سراسر جهان مرسوم شده است. دستگاه های کارتخوان نقش کاتالیزور را در نظام اقتصادی ایفا می کنند. با استفاده از این دستگاه ها مبلغ از حساب بانکی شما کم میشود و دیگر لازم نیست مبلغ زیاذی وجه نقد همیشه با خود حمل کنید ! دستگاه های کارت خوان یا همان POS ها علاوه بر پرداخت امکانات دیگری هم شامل می شوند از جمله:

  • موجودی حساب
  • پرداخت قبض
  • خرید شارژ

استفاده از دستگاه های POS آسان و در کمتر از ۲ ثانیه انجام می شود. با کشیدن کارت در داخل دستگاه اطلاعات کارت خوانده شده و با وارد نمودن مبلغ به مرحله وارد رمز کارت می رسید. سپس با رعایت نکته های امنیتی رمز خود را وارد و خرید انجام می شود. در نهایت حتما مبلغ کسر شده را چک نمایید و با فاکتور کاغذی که بعد از تمام شدن دستگاه در اختیار شما می گذارد تطابق دهید. ۲رسید کاغذی جهت تایید است و یکی مربوط به خریدار و دیگری مخصوص فروشنده می شود.

 


مقاله پیشنهادی: اسکیمر کارت چیست؟


مزیت استفاده از دستگاه کارتخوان:

  1. ضریب امنیتی بالا
  2. کاهش وجه نقد همراه
  3. بدون محدودیت در خرید
  4. افزایش سرمایه گذاری بانکی
  5. قابلیت اتصال به WIFI و شبکه داخلی
  6. هیچ کارمزدی را از دارنده کارت کسر نمی کند.
  7. کاهش هزینه های چاپ و نگهداری اسکناس
  8. و …

 

۴ نوع دستگاه POS:

  1. کارتخوان فروشگاهی EFT-POS
  2. کارتخوان متصل به سیستم PC-POS
  3. کارتخوان موبایلی MPOS
  4. کارتخوان اندرویدی

 

سخن آخر:

با به وجود آمدن دستگاه های کارتخوان، پول نقد کمتری در دسترس مردم قرار می گیرد و در عوض سرمایه های نقدی بیشتری در حساب های بانکی انباشته می شود که همین امر در سرمایه گذاری های بانکی و پیشرفت کشور نقش مهمی دارد. علاوه بر آن با اتصال با باشگاه مشتریان می توانید از خدمات ویژه ای همراه شوید. این امکانات را کارت اعتباری ایرانیان در اختیار شما می گذارد.

کسب مشاوره: ۰۲۱۷۵۱۸۱۰۰۰

دیدگاهتان را بنویسید