رسیدگی به اعتراضات مشتریان

روش های رسیدگی به اعتراضات مشتریان

زمانی که شما بت عنوان شغلی مسئول فروش در یک فروشگاه، شرکت و … مشغول به کار می شوید، ممکن است با یکسری اعتراضات از طرف مشتری رو به رو شوید. تقریبا هر مشتری بالقوه‌ای که در رابطه با فروش محصول با او صحبت کنید، یا اعتراضاتی نسبت به فروش دارد یا دلایلی که او را در خرید محصول شما مردد می‌کند. حال این سوال پیش خواهد آمد که در این شرایط برخورد با مشتری به چه نحوی باید باشد؟ اما راه و روش های برخورد با اعتراضات به چه صورت است؟ با کارت اعتباری ایرانیان همراه تا پایان این مقاله ( رسیدگی به اعتراضات مشتریان ) همراه باشید.

یکی از فاکتورهایی که در روند فروش پیش می آید اعتراضات مشتریان می باشد. رسیدگی به اعتراضات مشتریان باید به درستی انجام شود تا دلیلی بر عدم رضایت و انصراف از خرید را همراه نداشته باشد. اعتراضات فروش یا اعتراض به فروش موضوعاتی هستند که مشتریان بالقوه به عنوان دلیل عدم خرید محصول یا خدمات به متخصصان فروش اعلان می‌کنند.

۴ نوع اعتراضات مشتریان:

  1. قیمت محصول و خدمات
  2. نداشتن اطلاعات کافی و درست از محصول
  3. بی اعتمادی
  4. نیاز مشتریان

 

توضیحات:

برخی از مشتریان به قیمت محصول یا خدمات معترض می شوند که قیمت بالا است و توان خرید ندارند. شما به عنوان مسئول فروش باید با شفاف سازی موقعیت محصول/خدمات خود و نشان دادن ارزش های آن از طریق گفت و گو مشتری را متقاعد نمایید. برای معرفی بیشتر و ارائه توضیحات درخواستی مشتریان اعلام خود را مشتاق نشان دهید. افراد معمولا از افراد یا شرکت‌هایی خرید می‌کنند که آن‌ها را می‌شناسند، از آن‌ها خوش‌شان می‌آید و به‌ آن‌ها اعتماد دارند. در این حین با تاکید بر اعتبار برند خود داشته باشید و با توضیحات مختصر در مقابل سوال هایی نظیر اسم این شرکت را تا کنون نشنیده ام معرفی کنید. گاهی مشتریان محصول یا خدمات شما را نیاز ندارند یا برای خریدشان عجله ای ندارند. با خرید باشگاه مشتریان می توانید در یک فرصت دیگر این محصول را به آنها یادآور شوید.

رسیدگی به اعتراضات مشتریان از طریق نرم افزار باشگاه مشتریان

شما از طریق این نرم افزار می توانید یک راه ارتباطی با مشتریان خود ایجاد نمایید. آنها را از برگزاری کمپین های مختلف در طول سال مطلع نمایید. با دسته بنذی تخفیف های مختلفی برایشان قائل شوید.

امکانات باشگاه مشتریان ایرانیان 


دریافت کسب مشاوره رایگان با شماره ۰۲۱۷۵۱۸۱۰۰۰ تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید