۲۰ خطای رایج بانکی

خطای بانکی از جمله خطاهایی است که برای همه نمایش داده است. زمانی که قصد دارید پرداختی را انجام دهید، ممکن است با خطاهایی مواجه شوید. پیام هایی برای شما نمایش داده می شود که در این مقاله این خطاها نام برده شده است، کارت اعتباری ایرانیان را تا پایان مقاله همراهی کنید.


کارت اعتباری ایرانیان; ارائه دهنده درگاه پرداخت امن


خطای بانکی در چه مواردی رخ می دهد:

  1. موجودی کارت کافی نیست : کافی نبودن موجودی (دقت کنید که بسته به نوع حساب (مانند حساب قرض الحسنه با سپرده کوتاه مدت) و نوع بانک، مبلغ مشخصی (مثلا ۱۰ هزار تومان) از موجودی حساب شما قابل برداشت نیست و توسط بانک بلوکه می‌شود.)
  2. رمز اشتباه وارد شده است : مبالغ کمتر از ۱۰۰ از رمز ایستا و مبالغ بیشتر از رمز پویا استفاده کنید. (رمز را با دقت وارد کنید.)
  3. انجام تراکنش با خطا مواجه شد یا نتیجه تراکنش دریافت نشد: این خطا، مربوط به سامانه است و در زمان اختلال سوئیچ‌های بانکی رخ می‌دهد. در واقع، خطای مربوطه به دلایل فنی مشاهده می‌شود و نشان می‌دهد که سیستم بانکی در آن زمان پاسخگو نیست.
  4. اطلاعات کارت صحیح نیست : اطلاعات روی کارت را با موارد وارد شده چک نمایید.
  5. غیر فعال شدن رمز دوم بانکی : اگر در هنگام انجام تراکنش، رمز دوم خود را بیش از ۳ بار اشتباه وارد کنید، رمز دوم کارت شما غیرفعال می‌شود. برای دریافت مجدد رمز به خودپرداز مراجعه نمایید.
  6. اختلال بانک ها در ساعات آخر شب: در کیف پول کارت اعتباری ایرانیان خود مبلغی را برای چنین مواقعی داشته باشید.
  7. شماره پیگیری یافت نشد یا پاسخی از سامانه دریافت نشد: این اختلال مربوط به بانک است.
  8. قبض قبلا پرداخت شده است.
  9. بانک پاسخگو نیست: اختلال از طرف بانک پس از یک مدت زمانی امتحان کنید.
  10. کارت غیر فعال است: کارت از سوی بانک غیر فعال شده یا رمز دوم شما فعال نیست.
  11. تراکنش اصلی یافت نشد یا بانک مورد نظر قادر به پاسخگویی نیست: اختلال سوئیچی از طرف بانک رخ داده است.
  12. تاریخ انقضای کارت نادرست است: جهت تمدید تاریخ انقضا به بانک مراجعه فرمایید.
  13. محدودیت مبلغ برای استفاده از رمز ایستا
  14. کارت مفقود است: زمانی که شما به بانک اعلام مفقودی می کنید بانک کارت را محدود و این خطا را نمایش می دهد.
  15. احراز هویت کارت در سامانه بانک مرکزی انجام نشد: به علت ثبت نبودن کارت در سامانه مانا نمایش می دهد برای ثبت کارت به بانک مراجعه فرمایید.
  16.  کارت مبدا یا مقصد غیر فعال است: غیر فعال شدن کارت از طرف بانک یا غیر فعال بودن رمز ایستا و پویا
  17. عدم تطابق کد ملی صاحب کارت با شماره موبایل: برخی بانک‌ها برای بالا بردن امنیت تراکنش‌های بانکی از سامانه احراز هویت مانا استفاده می‌کنند، که این سامانه کد ملی صاحب سیم‌کارت و کد ملی صاحب کارت بانکی را تطابق می‌دهد و در صورت عدم تطبیق، این خطا را نمایش می‌دهد.
  18. کارت شما مجاز به انجام تراکنش نیست: کارت های هدیه و همچنین کارت هایی که محدودیت مبالغ تراکنش دارند، با این خطا مواجه است.
  19. اطلاعات قبض در سیستم یافت نشد: این اختلال در سوئیچ بانک مبدا رخ داده است.
  20. حساب نامعتبر است: اختلال از طرف بانک پس از یک مدت زمانی امتحان کنید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید