چه عواملی در موفقیت کسب و کارها تاثیر گذار است؟

موفقیت کسب و کارها به عوامل مختلفی بستگی دارد نمی توان فرمول قطعی برای آن آموزش داد، زیرا هر کسب و کاری لازمه یکسری مهارت ها و … است. زمانی که صحبت از کسب و کار موفق به میان می آید، شرکت هایی همچون گوگل در نظرها تجسم می شود. ما در این مقاله آموزشی مواردی را نام خواهیم برد که می تواند نام بیزینس شما رو به نام کسب و کارهای موفق اضافه کند. در ادامه ۱۵ مورد را نام میبریم و برخی را شرح خواهیم داد.


مقاله پیشنهادی: ۶ اشتباه رایج کسب و کار اینترنتی


۱۵ راز برای موفقیت در کسب و کار

  1. تمرکز بر منابع قطعی
  2. نظم و سازماندهی در امور
  3. تحلیل رقبا (پیروزی ها و شکست رقبا را در بررسی کنید.)
  4. ارائه ایده های جدید و داشتن خلاقیت (بر اساس مطالعات انجام شده، موفق‌ترین کسب و کارها، خلاق‌ترین‌ها هستند.)
  5. انعطاف پذیری نسبت به تغییرات احتمالی
  6. افزایش رشد و توسعه فردی
  7. استخدام نیرو حرفه ای
  8. شناخت مشتریان خود
  9. ارائه خدمات به مشتریان VIP
  10. پشتیبانی و راه های راتباظی سریع
  11. شناخت ریسک ها
  12. تبلیغات کسب و کار در پلتفرم های مختلف
  13. معرفی در شبکه های اجتماعی
  14. تامین اعتماد و امنیت مشتریان
  15. حضور فعال در اجتماع و داشتن مسئولیت پذیری اجتماعی

زمانی که همه امور از قبل برنامه ریزی شده باشند و به صورت منظم پیش روند می توانید حیات بیزینس خود را تامین کنید. ثبت جزییات می تواند شما را از شرایط شرکت آگاه کند. تأثیر رقیبان در رشد و توسعه را دست کم نگیرید و مدام در حال بررسی آنها باشید تا رقابت باعث پیشرفت شما شود. همچنین می توانید با ارائه نوآوری ها از رقیبتان پیشی بگیرید و تضمین کسب و کار خود باشید. مالکان کسب و کارهای موفقی مانند Manhead Merchandise معتقدند تغییرپذیری و انعطاف، کلید گسترش دایره مشتریان، فراتر از تمرکز اولیه شرکت است. استخدام متخصص در هر زمینه و رشد فردی خود را فراموش نکنید زیرا یکی از مهم‌ترین ابزارهای لازم برای رشد بلند مدت را خواهید داشت.

بسیاری از افراد که دائماً به دنبال جذب مشتریان جدید هستند این مورد را فراموش می‌کنند. حفظ مشتریان وفادار و کلیدی تأثیر بسیاری بر رشد کسب و کارهای موفق دارد. مشتریان خود را بشناسید و از طریق نرم افزار باشگاه مشتریان خدمات ویژه ای را برای آنها در نظر بگیرید. نرم افزارها به شما این امکان را می دهد تا گزارش گیری های مختلفی را داشته باشید و از آنها برای شناخت سلیقه مشتریان، دسته بندی مشتریان و … استفاده کنید.


کسب مشاوره جهت خرید نرم افزار باشگاه مشتریان: ۰۲۱۷۵۱۸۱۰۰۰

دیدگاهتان را بنویسید