اهمیت داشتن مشتریان بالقوه

در دنیای کسب و کارهای امروزی صاحبان به جذب مشتریان و همچنین نگه داشتن مشتریان وفادار نیاز خواهند داشت. در این بین شناخت مشتری بالقوه و خصوصیات آن سهم به سزایی در کسب و کار شما داشته باشد. یکسری افراد هستند که مستعد جذب شدن به کسب‌وکار شما هستند و باید به عنوان یکی از اهداف اصلی برنامه‌ریزی‌های بازاریابی آینده قرار گیرند. زیرا برخی از افراد به خدمات و محصولات شما نیاز دارند ولی از کسب و کار رقیب استفاده می نمایند. به عبارت دیگر مشتری بالقوه آن دسته از مخاطبین‌ هستند که پتاینسل تبدیل شدن به مشتری را دارند، به این معنی که به محصول و خدمات ما نیاز دارند و در حال حاضر از ما خرید نکرده‌اند.


راه اندازی باشگاه مشتریان


انواع مشتریان بالقوه

  1. مشتریانی که اطلاعات کافی در مورد محصولات و خدمات ندارند.
  2. خریداران واقعی که به دنبال بهترین گزینه انتخابی بین شما و رقبا هستند.
  3. مشتریان قدیمی

توضیحات:

برای گزینه اول، برقراری یک ارتباط مناسب جهت اطلاع رسانی در مورد محصولات و خدمات و همچنین شرح مزایای آنها به مشتریان کمک خواهد کرد که به خرید ترغیب شوند. در مورد گزینه دوم برای خریدارن واقعی ازتباط کلامی و بصری فراهم کنید. در مورد مشتریان قدیمی هم افرادی که به لیست وفاداران به خرید ملحق نشده‌اند، بنابراین برای جذب دوباره‌ی این افراد لازم است علت عدم وفاداری را ریشه یابی و آن‌ها را رفع کنید و دوباره خودتان ، محصولات و خدمات‌تان را برایشان توضیح دهید.

راه های جذب مشتریان:

  • خلاقیت
  • ایجاد حس متفاوت بودن
  • ایجاد حس کنجکاوی
  • دلیل انتخاب شما
  • و …

خلاصه:

جذب مشتریان بالقوه و تبدیل آنها به مشتریان بالفعل قطعا یکی از اصلی‌ترین ارکان سرپا ماندن هر کسب‌وکاری است و یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های صاحبان کسب‌وکارها. به این جهت کارت اعتباری ایرانیان به شما راه اندازی باشگاه مشتریان را توصیه می کند. از طریق می توانید ارتباط موثرتری با مشتریان خود برقرار کنید و آنها را وفادار سازید.


کسب مساوره باشگاه مشتریان: ۰۲۱۷۵۱۸۱۰۰۰

دیدگاهتان را بنویسید