مالیات دستگاه کارتخوان

پرداخت مالیات دستگاه کارتخوان (POS Peyment)

امروزه بسیاری از کسب و کارها در حال استفاده از دستگاه های کارتخوان هستند. افرادی که دستگاه POS تهیه می کنند موظف هستند مالیات پرداخت کنند تا جریمه برایشان در نظر گرفته نشود. این نکته را به خاطر داشته باشید که مالیات جداگانه ای به نام مالیات دستگاه کارتخوان وجود ندارد و صاحبان کسب و کار دارای مجوز صنفی و رسمی شامل اظهارنامه مالیاتی خواهند شد. در این مقاله ما شما را راهنمایی می کنیم تا بدانید مبلغ پرداختی چقدر است و چگونه باید پرداخت نمایید. با کارت اعتباری ایرانیان (ارائه دهنده درگاه پرداخت، باشگاه مشتریان، بن کارت سازمانی و …) همراه باشید.

برای پرداخت مالیات دستگاه POS چه اقداماتی باید انجام داد؟

در مورد استفاده از این دستگاه ها باید بگوییم که بر طبق قانون جدید مجلس در این رابطه، دارندگان دستگاه های کارتخوان نیاز به هیچ اقدام خاصی برای پرداخت مالیات ندارند. فقط کافی است وارد سایت tax.gov.ir شوید و مراحل ثبتنام را انجام دهید.


نحوه اتصال درگاه پرداخت و کارتخوان به پرونده مالیاتی


مالیات دستگاه کارتخوان به چه صورت محاسبه خواهد شد؟

محاسبات در سال ۱۴۰۰ و همچنین سال ۱۴۰۱ طبق سایر مشاغل خواهد بود. سازمان مالیات سه دسته بندی کلی برای مشاغل در نظر گرفته است:

  • بازرگانی
  • خدماتی
  • تولیدی

صاحبان مشاغل با توجه به دسته بندی باید ۱۰ تا ۲۵ درصد از درآمد خود را به عنوان مالیات پرداخت کنند. بانک مرکزی تراکنش ها را رصد می کند و مالیات شما محاسبه می شود. برخی از افراد در سامانه ثبتنام نمی کنند و برای آنها تصمیم جداگانه ای اتخاذ خواهد شد و مالیات آنها به گونه دیگری محاسبه خواهد شد. این افراد باید مالیات دستگاه کارتخوان را علاوه بر مالیاتی که برای مشاغل خود می پردازند، پرداخت کنند. به عبارتی این مالیات جریمه ای به عنوان عدم توجه این افراد به قانون و ثبت نام مالیاتی در نظر گرفته می شود.


نیاز به مشاوره دارید؟ با کارشناسان ما تماس بگیرید. 

۰۲۱۷۵۱۸۱۰۰۰

دیدگاهتان را بنویسید