درگاه پرداخت بدون کد مالیاتی

دریافت درگاه پرداخت بدون کد مالیاتی امکانپذیر است؟

دریافت درگاه پرداخت بدون کد مالیاتی از سوی پذیرندگان امکانپذیر است؟  برای پاسخ این سوال این مقاله را مطالعه فرمایید. یک بخشنامه ای در ۲۵ بهمن ماه سال ۱۳۹۹ ابلاغ شد بر مبنای اینکه همه دارندگان (کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی و صاحبان مشاغل) درگاه های پرداخت ملزم به پرداخت مالیات هستند. بسیاری از مشتریان از طریق درگاه پرداخت اینترنتی، می‌توانند هزینه سفارشات و خریدهای خود را پرداخت کنند. بدین ترتیب داشتن درگاه پرداخت امری ضروری برای فروشگاه های آنلاین محسوب می شود. برخی از افراد کد رهگیری مالیاتی را با کد مالیاتی اشتباه میگیرند. کد رهگیری در زمان پیش ثبتنام برای شما ارسال می شود و باید این کد را نگه دارید. در زمان درخواست درگاه پرداخت شما به کد رهگیری مالیاتی نیاز خواهید داشت.


مقاله آموزشی پیشنهادی: درگاه پرداخت ایرانیان


کد مالیاتی چیست؟

این کد شامل افرادی می شود که صاحبان کسب و کار آنلاین هستند. این کد ۱۰ رقمی پس از ثبتنام به متقاضی ارائه می شود. این کد برای ورود به سامانه هم باید این کد را وارد نمایید.

  • کد مالیاتی اشخاص حقیقی: کد ملی فرد
  • کد مالیاتی اشخاص حقوقی: شناسه ملی شرکت

نیاز به مشاوره دارید؟ با شماره ۰۲۱۷۵۱۸۱۰۰۰ تماس بگیر!


دریافت کد رهگیری مالیاتی به معنای پرداخت مالیات است؟

برای پاسخ این سوال باید قوانین مالیاتی را در نظر بگیریم. طبق این قوانین همه کسب و کارها دارای درآمد و گردش مالی باید مالیات پرداخت کنند. سازمان امور مالیاتی کشور گردش حساب مالی را مبنا قرار می دهد و طریقه روش جا به جایی پول را در نظر نمی گیرد. طبق قوانین وضع شده از سوی این سازمان سقف حداکثری مبلغ ۵ میلیارد برای سقف گردش مالی اعلام شده است. اگر به این سقف برسد، سازمان امور مالیاتی تراکنش‌های حساب بانکی و امور مالی کسب و کار شما را بررسی می نماید.

سخن آخر:

برای پرداخت مالیات شیوه جابه جایی پول اهمیتی ندارد. بدین معنا که جا به جایی پول از طریق درگاه پرداخت اینترنتی یا کارت به کارت اهمیتی ندارد و گردش مالی حساب فرد است که برای سازمان امور مالیاتی مهم است. خاطر نشان شویم که سازمان امور مالیاتی در گام نخست به خوداظهاری کسب و کارها برای پرداخت مالیات توجه می کند. هدف سازمان امور مالیات مبارزه با پولشویی، جلوگیری از بروز تخلفات و … می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید