تشخیص درگاه پرداخت غیر امن

بخش زیادی از فهالیت روزانه ما به اینترنت وابسته است. خرید آنلاین و پرداخت اینترنتی یکی از رایج‌ترین راه‌ها جهت برطرف کردن نیازمندی‌ها تبدیل شده است. پرداخت انواع قبوض، قسط ها، خرید بسته های اینترنت، کرایه تاکسی و … توسط یک درگاه پرداخت امکانپذیر است. با رشد پرداخت ها به صورت آنلاین، کلاهبرداران اینترنتی هم افزایش یافته اند. این افراد با ساختن درگاه پرداخت ها به صورت جعلی از کاربران سو استفاده می کنند.

توصیه می کنیم از ورود و افشای اطلاعات کارت خود در سایت های نامعتبر و مشکوک خودداری نمایند. سرقت اطلاعات بانکی توسط درگاه پرداخت های غیر واقعی یا فیشینگ رخ می‌دهد. در ادامه راه های تشخیص این نوع درگاه های پرداخت را شرح خواهیم داد.

 


شماره ثبت شرکت کارت اعتباری ایرانیان: شماره مجوز ۹۸/ص/۶۴۴


۷ راه برای تشخیص درگاه پرداخت اینترنتی به صورت جعلی

  1. توجه به علامت ارتباط ایمن در نوار آدرس صفحه درگاه پرداخت که دارای HTTPS باشد. حرف s در https  به معنای امن بودن ارتباط مشتری با سایت است. البته داشتن این دو مورد به معنای معتبر بودن صددرصدی درگاه نیست و باید جهت اطمینان به موارد دیگر نیز توجه کرد.
  2. توجه به آدرس سایت که حروف ان دقیق مطابق با سایت باشد. بدین معنی که آدرس اصلی با آدرس درگاه اینترنتی یکسان باشد. برخی با افزودن یا کاهش یک حرف ممی توانند درگاه پرداخت های جعلی بسازند.
  3. وارد کردن اطلاعات کارت به صورت اشتباه راه دیگر تشخیص درگاه های جعلی می باشد. درگاه پرداخت امن که از طرف بانک مرکزی و شاپرک ثبت شده است در هنگام پرداخت اخطار می‌دهد که اطلاعات کارت شما نامعتبر است اما اگر کد اخطاری ارسال نشد یعنی درگاه طراحی شده برای سرقت اطلاعات شماست.
  4. افزونه هایی هستند که می توانند به شما در تشخیص اعتبار و جعلی بودن درگاه های پرداخت به کمک کنند. بر روی مرورگر خود، هنگامی که به درگاه پرداخت وصل می‌شوید در صورت اصل بودن پیامی بر این مبنی روی صفحه نمایش داده می‌شود و در صورت جعلی بودن پیام هشدار برای شما ارسال می‌شود.
  5. حدالامکان از رمز پویا استفاده کنید.
  6. به صفحه کلید مجازی دقت کنید. اگر در صورت رفرش صفحه اعداد ثابت بمانند به معنا درگاه جعلی است.
  7. اطلاعات فروشگاه از جمله نام و لوگو رسمی، کد پذیرنده و … در سمت چپ را چک نمایید.

 


دریافت مشاوره درگاه پرداخت: ۰۲۱۷۵۱۸۱۰۰۰

دیدگاهتان را بنویسید