معرفی پایگاه مشتریان (Customer Base)

پایگاه مشتریان کسب و کار شما متشکل از افرادی است که حتی به یکبار از محصولات یا خدمات شما با پرداخت مبلغی خرید کردند. برای هر کسب و کاری مشتری به منزله خون در رگ بدن به حساب می آید. در این پایگاه جدید یا قدیمی بودن مشتریان مطرح نیست و همه مشتریان شامل این پایگاه خواهند بود. برای بسیاری از کسب و کارها مشتریانی که در حال استفاده از محصولات یا خدمات هستند اهمیت بیشتری می دهند و اصطلاحا پایگاه مشتری فعلی را مورد سنجش قرار می دهند. اما کارت اعتباری ایرانیان به شما توصیه می کند که از طریق نرم افزار باشگاه مشتریان ایرانیان یک باشگاه تشکیل دهید و با توجه به گزارش دهی مختلف مشتریان قدیمی خود را بیابید و آنها را ترغیب به خرید مجدد نمایید.

باشگاه مشتریان شامل چه نوع اطلاعاتی از مشتریان می باشند؟

  • سابقه خرید مشتریان
  • نام و نام خانوادگی مشتریان به همراه تاریخ تولد و … (جهت تبریک یا اعطای هدیه)
  • راه های ارتباطی با مشتریان (اطلاعات تماس)
  • لیست علاقمندی
  • و …

چه کسب و کارهایی به ایجاد باشگاه مشتریان نیاز دارند؟

هر کسب وکاری که مشتری دارد حتی اگر مشتریان آن به تعداد انگشتان دست محدود شود به باشگاه مشتریان نیاز دارد.  بوتیک لباس گرفته تا یک شرکت خدماتی یا شرکت بازرگانی یا یک دندانپزشک، سالن های زیبایی، باشگاه های ورزشی، کیلینیک زیبایی و …

نتیجه گیری

اگر صاحبان کسب و کار با نگرانی اضافه کردن مشتریان جدید هستند و همچنین نگه داشتن مشتری‌های قدیمی برایشان مهم است، بهترین تصمیم گیری خرید نرم افزار باشگاه مشتریان می باشد. اگر شما صاحب یک کسب و کار هستید و پایگاه داده ای از مشتریان و ارتباطاتشان با شما ندارید٬‌ باید بسیار نگران آینده شوید!‌


نیاز به مشاوره کسب و کار دارید؟! همین الان با کارشناسان ما مشاوره رایگان دریافت کن ۰۲۱۷۵۱۸۱۰۰۰ 

دیدگاهتان را بنویسید