اهمیت باشگاه مشتریان برای کسب و کارها

اهمیت باشگاه مشتریان برای کسب و کارها

اهمیت باشگاه مشتریان برای کسب و کارها چیست؟ برای مشتری مداری باید رابطه مشتری و سازمان را حفظ نمایید. در راستای تحقق این هدف باشگاه مشتریان می تواند کمک به سزایی کند. طبق تحقیقات و نظر سنجی ها متوجه شده اند که با حفظ مشتریان وفادار از طریق تکرار خرید نه تنها فروش افزایش پیدا می کند بلکه کاهش چشمگیری در هزینه پیدا کردن مشتریان جدید اتفاق می افتد.


باشگاه مشتریان ایرانیان


ضرورت باشگاه مشتریان

زمانی که سخن از جدب مشتری می شود، محال است که صحبت به باشگاه مشتریان نرسد. این راخ حلی است برای افزایش روابط با مشتریان و به صورت عامیانه بر پیرامون دائمی کردن مشتریان می چرخد. با این تصور که مشتری باشگاه بیشتر از یک ویژگی استاندارد از چیزی منحصر به فرد که مربوط به اوست بهره مند می شود.

 

اهمیت باشگاه مشتریان به زبان ساده

باشگاه مشتریان با آنالیز کردن رفتار مشتریان به اطلاعاتی دست می یاید که می تواند در فروش تاثیرگذار باشد. برای مثال خرید یک محصولی که درخواست آن بیشتر است یا دوره های خرید که می توان از امتیاز دهی، تخفیفها و کمپین های مختلف استفاده کرد. دو دلیل عمده برای این امر وجود دارد: از یک سو، هزینه های به دست آوردن مشتریان جدید در بازارهای شدیداً رقابتی به طور قابل ملاحظه ای در حال افزایش است؛ از سوی دیگر، سودآوری یک مشتری خاص، در دوره زمانی رابطه کسب و کاری، همواره افزایش می یابد.

 

۳ هدفی که می توان با تاسیس باشگاه بدست می آورید:

  1. تعامل با مشتری
  2. دریافت اطلاعات های لازمه مشتری
  3. منافع مشتری

زمانی که در نظر دارید مشتریان خود را حفظ نمایید با دو روش مستقیم و غیر مسقیم برخورد خواهید کرد. اثر حفظ کنندگی مستقیم، که بر پایه اثر منافع مشتری قرار دارد. این اثر در صورتی حاصل می شود که عضو باشگاه، یک رابطه وفادارانه را فقط به خاطر عضویت خود و منافع درک شده همراه آن با شرکت برقرار می سازد.

دیدگاهتان را بنویسید